گزارش اندازه بازار فروشگاههای زنجیره ای در ایران

نوع فایل
حجم فایل
تاریخ انتشار
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدید
2606 بازدید
10,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این گزارش

گزارش اندازه بازار فروشگاه های زنجیره ای در ایران

این گزارش در دو بخش به شرح زیر تهیه و تدوین شده اند :

الف )گزارش تحلیلی اندازه بازار فروشگاه های زنجیره ای در ایران (فایل pdf)

فهرست مطالب :

۱- مقدمه

۲- بررسی عوامل موثر بر شکل گیری ساختاروعملکرد فعالان نظام توزیع کالا و خدمات

۲-۱- زمان انتقال کالا از تولید(واردات) به مصرف

۲-۲- هزینه انتقال کالا از تولید به مصرف 

۲-۳- هزینه مصرف کننده برای دسترسی به کالاهای مورد نیازشان

۳- مروری بر روند تعداد، ارزش افزوده، اشتغال و… در نظام توزیع کالا در ایران

۳-۱- بررسی روند رشد تعداد بنگاه‌های خرده فروشی در ایران

۳-۲- روند رشد ارزش افزوده بخش بازرگانی در ایران

۳-۳- اشتغال بخش بازرگانی داخلی در ایران

۳-۴- بررسی جایگاه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شبکه توزیع کالا

۳-۵- شرکت های تعاونی مصرف

۳-۶-  میادین میوه و تره بار

۳-۷-  نگهداری و ذخیره سازی

۳-۸- ساختار اصناف و تشکلهای صنفی در ایران

۴- عمده‌ترین ویژگیها و شاخص های عملکردی نظام توزیع کالا و خدمات ایران

۴-۱- عرضه کالاها و خدمات به قیمت‌های متفاوت در مناطق مختلف شهرها

۴-۲-روند سهم ارزش افزوده بازرگانی (خرده فروشی و عمده فروشی) از تولید ناخالص داخلی

۴-۳- تفاوت نرخ رشد قیمت کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری با نرخ رشد قیمت تولید کنند گان

۴- ۴-عدم وجود قوانین و مقررات کارآ و مطلوب مرتبط با حمایت از مصرف کنندگان

۴-۵- نارضایتی از خدمات پس از فروش، عدم امکان استرداد و تعویض کالاها و مجازاتهای

 غیربازدارنده، متخلفین صنفی

۴-۶- روند رشد واردات غیر قانونی و عرضه کالاهای قاچاق در کشور

۴-۷- تعداد بنگاههای صنفی بدون پروانه کسب

۴-۸- سهم تعدادفعالان صنفی سنتی نسبت به نظام نوین توزیع کالا(فروشگاه زنجیره ای)

۴-۹- کوچک بودن مساحت واحدهای صنفی و عدم استفاده از ابزار و روشهای جدید تجاری

۵- نگاهی اجمالی بر نظام توزیع کالا در سایر کشورها

۵-۱- بررسی وضعیت تعداد واحدهای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در سایر کشورها

۵-۲- قوانین حاکم بر واحدهای بازرگانی در سایر کشورها

۵-۳- بررسی الزامات جانبی برای انواع فروشگاه‌ها

۶- عمده ترین آثار و تبعات ناکارآیی نظام توزیع در اقتصاد کشور

۷- بررسی عمده ترین عوامل شکل گیری وضعیت فعلی نظام توزیع کالا در ایران

۷-۱-  سیاستهای کلان اقتصادی

۷-۱-۱- تورم

۷-۱-۲- مالیات

۷-۱-۳- سیاستهای تجاری

۷-۱-۴- سیاستهای ارز

۷-۱-۵- نرخ بیکاری

۷-۱-۶- سیاستهای بانکی

۷-۲- قوانین، مقررات و دستورالعمل ها

۷-۲-۱- قانون نظام صنفی

۷-۲-۱-۱-  ارائه مجوز کسب توسط اتحادیه ها

۷-۲-۱-۲- رعایت حدود حریم صنفی

۷-۲-۱-۳-  نظارت، کنترل و بازرسی اصناف

۷-۲-۱-۴- واگذاری اختیارات قانونی و حاکمیتی دولت به تشکل های صنفی

۷-۲-۲-  قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

۷-۲-۲-۱-  عدم پیگیری اجرای مفاد قانون حمایت از مصرف کنندگان

۷-۲-۲-۲- عدم توجه به حقوق اساسی مصرف کنندگان همچون استرداد کالا و خدمات در قوانین مربوطه

۸- جمع بندی و نتیجه گیری

۹- راهکارها و توصیه های سیاستی

۹-۱- اصلاح سیاستهای کلان اقتصادی

۹-۲- اصلاح ساختار تشکل های صنفی

۹-۳- گسترش حضور و مشارکت شهرداری ها در ساماندهی فعالان نظام توزیع

۹-۴-  درجه بندی ورتبه بندی بنگاههای خرده فروشی

۹-۵-  توجه بیشتر به آموزش اصناف و تشکل‌های صنفی

۹- ۶-  بازنگری در حداقل استانداردهای ایجاد واحد خرده فروشی

۹-۷- ایجاد بانک اصناف درجهت حمایت از تامین مالی اصناف

۹-۸ جلوگیری از فعالیت اصناف بدون پروانه کسب

۹-۹- گسترش فعالیت های اطلاع رسانی سازمان های بازرگانی در زمینه نظام توزیع کالا و خدمات

۹-۱۰- بازنگری در فرآیند کنترل، نظارت و بازرسی  در نظام  تولید، تجارت و توزیع کالا و خدمات

۹-۱۱- اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات حمایت از حقوق مصرف کنندگان

۹-۱۲- بازنگری در واگذاری برخی امور به تشکل های صنفی

۹-۱۳- بازنگری در تامین مالی شهرداری ها در ایجاد مجتمع های تجاری

۱۰- منبع و ماخذ

 

ب) اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به اندازه بازار فروشگاه های زنجیره ای در ایران (فایل اکسل)

  • سهم کانال های توزیع
  • سهم فروشگاه ها به تفکیک
  • سهم استان های کشورضریب توسعه

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *