گزارش اندازه بازار فروشگاههای زنجیره ای در ایران
گزارش اندازه بازار فروشگاه های زنجیره ای در ایران
این گزارش در دو بخش به شرح زیر تهیه و تدوین شده اند :
الف )گزارش تحلیلی اندازه بازار فروشگاه های زنجیره ای در ایران (فایل pdf)
فهرست مطالب :
۱- مقدمه
۲- بررسی عوامل موثر بر شکل گیری ساختاروعملکرد فعالان نظام توزیع کالا و خدمات
۲-۱- زمان انتقال کالا از تولید(واردات) به مصرف
۲-۲- هزینه انتقال کالا از تولید به مصرف
۲-۳- هزینه مصرف کننده برای دسترسی به کالاهای مورد نیازشان
۳- مروری بر روند تعداد، ارزش افزوده، اشتغال و… در نظام توزیع کالا در ایران
۳-۱- بررسی روند رشد تعداد بنگاههای خرده فروشی در ایران
۳-۲- روند رشد ارزش افزوده بخش بازرگانی در ایران
۳-۳- اشتغال بخش بازرگانی داخلی در ایران
۳-۴- بررسی جایگاه فروشگاههای زنجیرهای در شبکه توزیع کالا
۳-۵- شرکت های تعاونی مصرف
۳-۶- میادین میوه و تره بار
۳-۷- نگهداری و ذخیره سازی
۳-۸- ساختار اصناف و تشکلهای صنفی در ایران
۴- عمدهترین ویژگیها و شاخص های عملکردی نظام توزیع کالا و خدمات ایران
۴-۱- عرضه کالاها و خدمات به قیمتهای متفاوت در مناطق مختلف شهرها
۴-۲-روند سهم ارزش افزوده بازرگانی (خرده فروشی و عمده فروشی) از تولید ناخالص داخلی
۴-۳- تفاوت نرخ رشد قیمت کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری با نرخ رشد قیمت تولید کنند گان
۴- ۴-عدم وجود قوانین و مقررات کارآ و مطلوب مرتبط با حمایت از مصرف کنندگان
۴-۵- نارضایتی از خدمات پس از فروش، عدم امکان استرداد و تعویض کالاها و مجازاتهای
غیربازدارنده، متخلفین صنفی
۴-۶- روند رشد واردات غیر قانونی و عرضه کالاهای قاچاق در کشور
۴-۷- تعداد بنگاههای صنفی بدون پروانه کسب
۴-۸- سهم تعدادفعالان صنفی سنتی نسبت به نظام نوین توزیع کالا(فروشگاه زنجیره ای)
۴-۹- کوچک بودن مساحت واحدهای صنفی و عدم استفاده از ابزار و روشهای جدید تجاری
۵- نگاهی اجمالی بر نظام توزیع کالا در سایر کشورها
۵-۱- بررسی وضعیت تعداد واحدهای خردهفروشی و عمدهفروشی در سایر کشورها
۵-۲- قوانین حاکم بر واحدهای بازرگانی در سایر کشورها
۵-۳- بررسی الزامات جانبی برای انواع فروشگاهها
۶- عمده ترین آثار و تبعات ناکارآیی نظام توزیع در اقتصاد کشور
۷- بررسی عمده ترین عوامل شکل گیری وضعیت فعلی نظام توزیع کالا در ایران
۷-۱- سیاستهای کلان اقتصادی
۷-۱-۱- تورم
۷-۱-۲- مالیات
۷-۱-۳- سیاستهای تجاری
۷-۱-۴- سیاستهای ارز
۷-۱-۵- نرخ بیکاری
۷-۱-۶- سیاستهای بانکی
۷-۲- قوانین، مقررات و دستورالعمل ها
۷-۲-۱- قانون نظام صنفی
۷-۲-۱-۱- ارائه مجوز کسب توسط اتحادیه ها
۷-۲-۱-۲- رعایت حدود حریم صنفی
۷-۲-۱-۳- نظارت، کنترل و بازرسی اصناف
۷-۲-۱-۴- واگذاری اختیارات قانونی و حاکمیتی دولت به تشکل های صنفی
۷-۲-۲- قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان
۷-۲-۲-۱- عدم پیگیری اجرای مفاد قانون حمایت از مصرف کنندگان
۷-۲-۲-۲- عدم توجه به حقوق اساسی مصرف کنندگان همچون استرداد کالا و خدمات در قوانین مربوطه
۸- جمع بندی و نتیجه گیری
۹- راهکارها و توصیه های سیاستی
۹-۱- اصلاح سیاستهای کلان اقتصادی
۹-۲- اصلاح ساختار تشکل های صنفی
۹-۳- گسترش حضور و مشارکت شهرداری ها در ساماندهی فعالان نظام توزیع
۹-۴- درجه بندی ورتبه بندی بنگاههای خرده فروشی
۹-۵- توجه بیشتر به آموزش اصناف و تشکلهای صنفی
۹- ۶- بازنگری در حداقل استانداردهای ایجاد واحد خرده فروشی
۹-۷- ایجاد بانک اصناف درجهت حمایت از تامین مالی اصناف
۹-۸ – جلوگیری از فعالیت اصناف بدون پروانه کسب
۹-۹- گسترش فعالیت های اطلاع رسانی سازمان های بازرگانی در زمینه نظام توزیع کالا و خدمات
۹-۱۰- بازنگری در فرآیند کنترل، نظارت و بازرسی در نظام تولید، تجارت و توزیع کالا و خدمات
۹-۱۱- اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
۹-۱۲- بازنگری در واگذاری برخی امور به تشکل های صنفی
۹-۱۳- بازنگری در تامین مالی شهرداری ها در ایجاد مجتمع های تجاری
۱۰- منبع و ماخذ
ب) اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به اندازه بازار فروشگاه های زنجیره ای در ایران (فایل اکسل)
- سهم کانال های توزیع
- سهم فروشگاه ها به تفکیک
- سهم استان های کشورضریب توسعه
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.